Afdeling kondigt verjongingsoperatie aan

Op 17 april 2023

Naast de aanstelling van Robin Declerck als lijsttrekker heeft het afdelingsbestuur ook een verjongingsoperatie doorgevoerd. Die verjonging zal overigens ook de nodige aandacht krijgen in de verdere lijstvorming.

Concreet krijgt een aantal jongeren nu al de kans om de afdeling mee te dragen naar de verkiezingen van 2024. Zo wordt Julian Lopez (21) de nieuwe ondervoorzitter van de afdeling en Arnout Verstraete (23) zal zich engageren door te zetelen binnen het Autonoom Gemeentebedrijf (AGB).

Lopez studeert journalistiek en komt uit Nieuwenhove. Op 17-jarige leeftijd werd hij lid van de partij en engageerde hij zich ook lokaal en nationaal voor de jongerenafdeling.“Al te vaak heeft de politiek de mond vol van verjonging, maar als het er op aankomt, blijken het meestal loze woorden. Ik ben het bestuur dan ook dankbaar voor deze moedige zet", stelt hij.

Arnout Verstraete heeft een inhoudelijk sterk profiel en heeft een master in de politieke wetenschappen op zak. Hij is binnen de partij zowel actief in het bestuur van Jong N-VA Brugse Vrije en als voorzitter van Jong N-VA UGent.

Beide jongeren lopen al een hele tijd mee in de coulissen van de politiek en hebben zo een pak ervaring kunnen opdoen volgens N-VA Oostkamp. Ze hebben zich waardevol getoond binnen N-VA Oostkamp en krijgen nu de kans die ervaring in de praktijk om te zetten.