GEMEENTERAADSNIEUWS APRIL 2019

Op 26 april 2019

GEMEENTERAAD van APRIL en we hebben ons positief laten horen.

Zoals maandelijkse gewoonte lees je in deze rubriek de tussenkomsten van N-VA OOSTKAMP die wij zelf belangrijk vinden om te delen met jullie.

Op punt drie kwam Liliane De Baene even tussen.

Dit betrof het punt over de WOONWINKEL.

De vraag was wat er gebeurde met de bewoners van een huis dat plots onbeschkt of misschien onbewoonbaar wordt verklaard.

De mensen van de woonwinkel werken hier vooral dan als moderator, een actieplan voor de eigenaars, maar de bewoners worden op een lijst geplaatst binnen de lijst van VIVENDO en op deze manier positief gediscrimineerd.

Op deze manier zijn de bewoners verzekerd van een ander onderkomen, een dak boven het hoofd.

Ook SV OOSTKAMP kwam even aan bod omwille van de zonnepanelen waar wij als gemeente ook wel wat borg voor staan, maar het gesprek eindigde met de spelerskwestie.

Enkele jeugdspelers van SVO kregen te lezen dat ze niet meer welkom waren binnen de club omwille van ...

Stefaan Bollaert en de volledige N-VA-fractie zijn van mening dat ieder kind "onder de kerktoren" zou moeten kunnen sporten, dat er aandacht moet zijn voor kinderen die het minder goed kunnen, ook dat is ambitie van een sportclub, niet alleen een top-ploeg maken en dat de communicatie over hekelige zaken op een andere manier moet kunnen.

En wie weet, binnenkort een samenwerking tussen de drie voetbalploegen binnen Oostkamp.

Maar er zijn gesprekken aan de gang en wij vinden dan ook dat het in de toekomst anders kan.

Daarnaast danken wij alle vrijwilligers die dag na dag in de weer zijn om de sportclubs in goede banen te leiden.

Ann Vander Bauwede kwam tussen op punt 12 ivm FARYS over hoe het zat met de HYDRANTEN binnen onze gemeente.

De burgemeester vertelde van enkele opstartproblemen om alles in kaart te brengen maar beloofde dat er vlug een antwoord zal volgen.

We zijn benieuwd en wachten geduldig af. Voor een veilig Oostkamp.

Daarnaast ook wat extra aandacht voor enkele LIJN-VERBINDINGEN binnen de gemeente, in het bijzonder LIJN 21 van DE LIJN laat vaak de wensen over.

Het gaat hier om de basis-dienst-verlening en DE LIJN legt alles uit, maar het is moeilijk om met hen in dialoog te gaan en iets te bereiken volgens de burgemeester. Daarom trekken ze binnenkort met negen "gemeenten" richting de directie van DE LIJN om meer druk te kunnen zetten. Iedereen binnen deze GR vindt dat dit beter moet en ...kan, HOPELIJK?!

Wij volgen dit op en Ann zetelt binnenkort binnen "De Lijn", dus ...wie weet?

Stefaan Bollaert bracht één van onze actiepunten op de agenda, MEER HONDENLOOPWEIDES binnen onze gemeente.

Er komt er binnenkort één in Nieuwenhove, maar wij willen in iedere deelgemeente een hondenloopweide.

Stefaan bracht enkele plaatsen aan, maar schepen Els Roelof die deze vraag bekeek had een tegenvoorstel voor de site in Zorgvliet omwille van enkele natuur-problemen, daar zouden we eventueel opteren voor een weide binnen de kern van Ruddervoorde, naast de voetbalpleinen.

Waardamme leek een goede ligging achter het kerkhof zoals ons voorstel, Moerbrugge? en Hertsberge, daar bekijken we dit ook verder.

Maar wij willen nog altijd meerdere hondenloopweides en ...wie weet?

Ook de EUROPEAN DISABILITY CARD werd nog eens op de tafel gegooid en schepen Sebastiaan bekijkt dit verder, maar in tegenstelling tot buurgemeente Beernem werd dit voorstel niet defintief van de tafel geworpen.

Meer nieuws volgt binnen...

Liliane had enkele vragen ivm de site KROONHOVE, op alle vragen had schepen Delphine een antwoord klaar waarmee Liliane terug kan koppelen naar de bezorgde inwoners. Geen voetpaden, wel verharding omwille van de doodlopende straten, de veiligheidsdiensten worden voldoende ingelicht over de nieuwe verkeerssituatie binnen deze wijk en het nog te plaatsen gebouwtje krijgt pas later een definitieve bestemming toegewezen.

Robin Declerck haalde de onleesbaarheid van de borden op de ronde punten binnen Oostkamp aan, die worden netjes gemaakt en onderhouden, dus ook dit komt in orde!

Daarnaast hekelde hij ook de moeilijke situatie in de Sint-Elooistraat in Ruddervoorde met de wegversmalling net voor RESO en Kubrik.

Die versmalling zorgt voor gevaarlijke verkeerssituaties.

Er werd akte van genomen en dit wordt bekenen en ...aangepast?

Dit zou top zijn!

Zo, meer nieuws volgt en heb je vragen, blijf ze ons mailen of maak gebruik van de MELDINGSKAART van de gemeente, dan zijn jullie "problemen" vlugger in kaart gebracht als het gaat over het wegdek of een kapotte ...of een verkeersbord of een ...

DANK JE WEL om ons te volgen en we blijven CONSTRUCTIEF ONS BEST DOEN!

Stefaan, Ann, Liliane en Robin