GEMEENTERAADSNIEUWS SEPTEMBER 2019

Op 30 september 2019

De eerste gemeenteraad na de vakantie was een goed gevulde gemeenteraad.

En met "goed gevuld" bedoelen we niet de agenda die lijvig was, neen, de zaal zat nokvol.

Er kwam een vraag over de "WASTINE", een nieuw bouwproject aan de rand van Oostkamp centrum richting Loppem waar nogal heel wat omwonenden zich zorgen rond maken.

Wij van N-VA begrijpen hen, maar vinden het project op zich een prachtig concept. Dat er opnieuw in overleg gegaan zal worden met de bewonders rondom, dat vinden we heel normaal. De hoogte van één van de gebouwen vinden de omwoners niet kunnen.  Het gaat nog altijd om een plan, een project en er is nog niks goedgekeurd.

Dit wordt vervolgd en we houden jullie, als lezer op de hoogte.

De tussenkomsten van onze raadsleden plaatsen we eventjes op een rijtje.

STEFAAN BOLLAERT polste nog eens naar de stand van zaken ivm de HONDENLOOPWEIDES.

Wij willen nog altijd dat Oostkamp pionier is door in alle deelgemeenten een loopweide voor honden te maken.

De eerste hondenloopweide zou er komen in De Legendaledreef in Nieuwenhove, maar wanneer, dat is nog een vraagteken. De werken daar tussen de autosnelweg, de E40 en Nieuwenhove schieten aardig op, dus wie weet?

ANN VAN DER BAUWEDE had het nog maar eens over de "bossen van Hertsberge", meer bepaal over de VORSEVIJVERS. Een extra weg omwille van de veiligheid en de verkeersdrukte is er dringend nodig, er ligt een oplossing voor de hand, maar die weg is in privé handen en daar wringt het schoentje. Overleg met de burgemeester van Wingene volgt.

Wij zoeken naar een nieuw oplossing.

Daarnaast stelde Ann ook de vraag hoe het zat met de SUBSIDIES rond de SCHOOLOMGEVING waarvoor Ben Weyts, onze minister voor verkeer (tot op heden) zich heeft ingezet. N-VA wil nog meer snelheidsinformatieborden zien en wie weet kon dit ook bekostigd worden voor een deel met de subsidie-centen? Maar het antwoord is duidelijk, het mobiliteitsplan ligt op tafel bij de schooldirecteurs en Oostkamp doet zijn best om nog op het eind van dit jaar enkele subsidies in de wacht te slepen. Wij zijn daar blij mee en wachten af.

LILIANE DE BAENE vroeg zich af of er een SIGNAAL VOOR DOVEN kon aangekocht worden om in  het zwembad te plaatsen.

Op die manier kunnen dove mensen ook weten als er gevaar dreigt, brandgevaar of ...Dit wordt meegenomen.

De KASTEN met daarin de INFO-FICHES oa aan Oostcampus zijn verouderd, maar blijven hangen. Daarom een vraag van Liliane of er niet meer van die kasten kunnen komen, ook in de deelgementen op bepaalde plaatsen waar de verenigingen zelf hun affiches kunnen hangen en later verwijderen. Als iedere vereniging die dat wenst een sleutel krijgt, zijn zij zelf verantwoordelijk voor hun affiches en misschien lukt dit wel? Dit wordt meegenomen.

ROBIN DECLERCK stelde de vraag hoe het nu zat met het binnenbrengen van ASBEST op het containerpark en of alles verloopt volgens de veilige procedure.

En dat blijkt te lopen zoals het moet, naast infosessies en het nauwkeurig in de gaten houden tijdens het afleveren van asbest door de containerparkwachters zijn er geen noemenswaardige problemen geweest. En daar kunnen wij van N-VA alleen maar blij om zijn!

Binnenkort meer nieuws, maar heb je vragen die je niet kwijt kan via de site van onze gemeente, aarzel dan niet en contacteer één van ons vier. We kunnen alleen maar ons best doen voor jullie en dat doen we dan ook!

Stefaan, Ann, Liliane en Robin