GEMEENTERAADSNIEUWS NOVEMBER 2019

Op 21 december 2019

Tijdens de GEMEENTERAAD van NOVEMBER namen wij als N-VA OOSTKAMP afscheid van raadslid Ann Vander Bauwede.

In enkele persartikels kon je de reden van het ontslag van Ann  meermaals lezen.

Wij van N-VA Oostkamp hebben begrip voor haar beslissing, maar willen Ann vooral danken voor haar inzet de voorbije jaren en wij weten dat ze een Vlaams hart blijft hebben.

Wij wensen Ann, samen met haar vriend en twee kinderen een fijne tijd toe en Ann blijft altijd welkom!

DANK JE WEL, Ann voor de samenwerking de voorbije jaren.

Dus werkten we de GR van november af met drie bestuursleden wetende dan VINCENT CHRISTIAENS osn vanaf DECEMBER zal vervoegen als vierde GRlid van onze partij.

Raadslid STEFAAN BOLLAERT vroeg naar een stand van zaken ivm het ZWEMBAD.

Is er gedacht aan een SAMENWERKING met buurgemeente BEERNEM? Ook zij hebben nood aan een nieuw zwembad en daar een zwembad miljoenen kost, dus een flinke hap uit de begroting van een gemeente, lijkt het ons al N-VA OOSTKAMP ideaal om samen te werken en de kosten te delen. Want naast het bouwen kost een zwembad ook jaarlijks honderdduizenden euro's aan onderhoud en andere kosten.

Er werd al met beide gemeenten rond de tafel gezeten, maar een pasklaar antwoord is er nog niet.

Een andere oplossing?

Raadslid BOLLAERT hoopt op een verstandige, betaalbare oplossing.

Daarnaast had raadslid LILIANE DE BAENE een leuk idee om HET PLEIN achteraan Oostcampus anders in te vullen. Haar grote voorbeeld is het slachthuis in Anderlecht, waar de ruimte heringericht werd tot een duurzaam, warm, sociaal "verbindingsnest". Dit voorstel wordt meegenomen en onder de loep genomen.

Ook ideaal om te leren fietsen op een elektrische fiets, leek ons...

ROBIN DECLERCK vroeg zich af of er een EVALUATIE komt rond de verkeerslichten aan de op-en afrit van de E40 in Oostkamp. Die werken volgens heel wat volgers op "ge zijt van Oostkamp" niet optimaal en zorgen dagelijks voor vervelende files. Die evaluatie komt er, want het gaat over slimme verkeerslichten.

Ook VEILIGHEID...een verkeerslicht op het eind van de VELDSTRAAT zou beter een andere plaats krijgen, volgens Robin. Heel wat fietsers worden onaangenaam verrast en dat kan niet de bedoeling zijn.

De FIETSPADEN tijdens de winter liggen er vaak glad bij, dus hadden we graag veilige fietspaden tijdens de winter gehad, ook al is dat een helse klus.

Wij DANKEN alle medewerkers van onze gemeente die zich inzetten dag en nacht, door weer en wind om iederen veilig richting ... te helpen.

Zo, op naar DECEMBER.

Ook dan zetten wij ons in voor iedere inwoner van onze gemeente!