Gemeenteraadsnieuws juni 2022

Op 21 juni 2022

Afgelopen donderdag hadden we de laatste gemeenteraad voor we in zomerreces gaan. Het was een geanimeerde gemeenteraad in een veel te warm kader. Veel leesplezier bij ons laatste verslag en tussenkomsten. Geniet van het mooie weer en een welverdiende vakantie !

Voorstel oefenterrein achter Oostcampus voor fietsers

We deden het voorstel om op het evenementenplein achter Oostcampus een permanent oefenterrein te maken/schilderen voor fietsers. Dit is meer dan ooit nodig zowel voor jong en oud zeker in tijden dat bijna alle fietsen elektrisch/speedpedelecs zijn of worden. De noodzaak werd deze week nog maar eens bevestigd door een dodelijk fietsongeval in Vlaanderen waarbij blijkt dat acht op de tien slachtoffers  65-plussers zijn. De meerderheid neemt ons voorstel mee en hopelijk wordt er positief op gereageerd want verkeersveiligheid is één van onze prioriteiten.

N-VA steunt akkoord voor ondergrondse parking aan schooldreef

De nieuwe ondergrondse parking thv de Schooldreef werd voorgesteld. Die zal komen onder het nieuwe appartementsblok waar vroeger oa juwelier Van Quathem en café Orscamp zaten. De gemeente zal 2 verdiepingen parking kopen voor ongeveer een 60-tal wagens. Om dit ontwerpakkoord goed te keuren kwam het op vraag van Groen tot een stemming want zij zijn de enigen die tegen zijn. Zij willen de auto zoveel mogelijk weren naar zover mogelijk buiten het centrum Wij stemden absoluut voor want wij willen dat de verschillende mobiliteitsvormen in harmonie kunnen samenleven zonder de auto uit het centrum weg te pesten.

N-VA vraagt om werk te maken van heraanleg petanqueveld Tulpenstraat

We vroegen aan schepen Van De Caveye om nu eindelijk eens het petanqueveld in de Tulpenstraat opnieuw aan te leggen zoals het hoort. Wat in Kroonhove kan moet hier ook kunnen . Dit is door de gebruikers al vele malen gevraagd aan de schepen maar is nog steeds niet in orde. Daarom stelde de N-VA fractie nogmaals de vraag om te zorgen voor een mooie effen baan en als het mogelijk is een tweede. Daarnaast om ook de verlichting eens na te kijken of te vernieuwen. Want nu zit de zwakke lamp verscholen achter de bladeren van de bomen.

N-VA vraagt aandacht voor Vlaams project ‘Natuur in je school’

Voorstel gedaan dat de gemeente de scholen op de hoogte brengt van het project van de Vlaamse overheid ‘Natuur in je school’. Daarbij hebben de scholen recht op een financiële ondersteuning bij het ontharden van de speelplaatsen. Hopelijk wordt er hier massaal gebruik van gemaakt door alle Oostkampse scholen.