Gemeenteraadsnieuws november 2022

Op 22 november 2022

De gemeenteraad van afgelopen donderdag startte met een moment van stilte naar  aanleiding van de te betreuren recente gebeurtenissen in waardamme. Voor het overige was de agenda van de gemeenteraad eerder beperkt. Toch onthouden we u de belangrijkste zaken niet.

Vragen over heraanleg Schooldreef: wat met file, de kermis en het budget ?

bovengrondse heraanleg van de schooldreef. Deze is begroot op iets meer dan 2 miljoen euro. Je zal met de auto niet meer vanuit de Kortrijksestraat de schooldreef in kunnen. Dit zal wel nog mogelijk zijn vanuit de kapellestraat om zo de nieuwe ondergrondse parking te bereiken. Via raadslid Vincent christiaans vroeg onze fractie of er voldoende aanwijzingen zouden komen zodoende dat er geen file zou komen in de schooldreef wanneer parking volzet is. Dit zal gebeuren volgens de schepen op heel wat punten in de straten rondom. Een tweede bedenking is wat met de kermis? Daarvoor is nog geen definitief antwoord maar het zou een combinatie kunnen worden van verschillende locaties. We hopen ook dat dit project gerealiseerd kan worden binnen het uitgetrokken budget. In deze moeilijke financiële tijden en met de blijvende prijsstijgingen weegt dit toch op de gemeentelijke budgetten.

N-VA vraagt oplossing voor specifieke problematiek afvalophaling in de Korenbloemstraat

Raadslid Robin Declerck kreeg de vraag of er geen oplossing is voor de mensen die in de gerenoveerde huisjes wonen naast het petanqueveld in de Korenbloemstraat. Dit zijn vaak ouderen die moeilijk met hun ̂afval geraken tot aan het centrale ophaalpunt voor het appartementencomplex ter Elst. Ons voorstel is om de vuilniswagen toch tot aan de huisjes te laten rijden. Daar het onder de bevoegdheid van het IVBO valt gaan ze de vraag doorspelen. Hopelijk krijgen we hier snel een oplossing zeker in de koude en natte wintermaanden.

Parking legendaledreef moet opnieuw bekeken worden

In de Legendaledreef in Oostkamp is er ter hoogte van het nieuwe appartementcomplex ook een nieuwe parking aangelegd net naast de rijbaan. Deze heeft jammer genoeg maar de breedte om een gocart te plaatsen. Dus wanneer je daar je wagen parkeert staat die half op de rijbaan en dat kan niet de bedoeling zijn. Het beleid zal dit nakijken. Jammer dat id huidige financieel moeilijke tijden veel geld weggegooid wordt door werken meerdere keren te moeten uitvoeren.