KLEEDKAMERS SKD HERTSBERGE...LAAT DE RENOVATIE MAAR KOMEN.

Op 22 maart 2019, over deze onderwerpen: SPORT en CULTUUR IN OOSTKAMP

Kleedkamers SKD Hertsberge in slechte staat: ouders vinden de hygiënische toestand niet verantwoord.

Kersvers voorzitter van SKD Hertsberge Christophe Van Doorne weet te vertellen dat hij al van bij zijn aantreden bij de gemeente heeft aangedrongen op een structurele oplossing. "De staat van onze infrastructuur is in een zodanige slechte staat dat er meer nodig is dan een opfrisbeurt. Ik heb ondertussen de bevestiging gekregen dat er werk van gemaakt is om de eerste werken te laten uitvoeren."

In de week voorafgaand aan deze gemeenteraad werden de eerste werken aan de voetbalpleinen uitgevoerd waardoor het overvloedige regenwater beter in de bodem kan dringen en er geen grote plassen blijven staan. Voor de werken aan de kleedkamers is er nog geen duidelijke planning opgemaakt. Het is ook niet gemakkelijk om een geschikte periode voor de werken te plannen. We spelen nog een tornooi begin mei en begin augustus start de nieuwe voorbereiding op de competitie. Vandaar hebben we geopperd om eventueel een langere verbouwingsperiode containers als kleedkamers te plaatsen om deze periode te overbruggen", aldus de voorzitter Vandoorne. "Ik wil wel meegeven dat er toch een positieve samenwerking met de gemeente is, maar de tijd dringt voor een definitieve oplossing."

Ouders niet tevreden

Op de gemeenteraad van donderdag 21 maart bracht N-VA-raadslid Ann Vander Bauwede de erbarmelijke staat van de voetbalinfrastructuur naar voor. Ze vroeg daarbij ook waarom dit dossier zo lang blijft aanslepen en wou weten wanneer er een definitieve oplossing zal geboden worden. "Ik ben al gecontacteerd door ouders van spelertjes die de staat van de kleedkamers zodanig slecht vinden dat ze erover denken om hun kinderen hier niet meer te laten voetballen. Ze vinden het niet kunnen dat hun kinderen in zo'n slecht hygiënische toestand zich moeten omkleden."

In zijn antwoord wist schepen van Sport Sam Vande Caveye te vertellen dat er voor het begin van competitie volgend jaar een grondige renovatie zal plaatsvinden. "In de tussentijd zullen we een oplossing bieden aan SKD Hertsberge met eventuele tijdelijke kleedkamers. Maar ik wil wel benadrukken dat er over dit dossier al heel wat communicatie is geweest met de voetbalclub."

(GST)

ONDERTUSSEN WERD EEN AANVULLING OP DIT ARTIKEL GEPUBLICEERD.

Die opmerking is nog onderweg, maar zoals al te lezen in het NIEUWSBERICHT "GEMEENTERAADSNIEUWS" was de gemeente wel degelijk op de hoogte van deze noden in Hertsberge en wou ons raadslid nog eens wat duidelijkheid. Die kreeg Ann en zij volgt alles op in de toekomst.