MINISTER ZUHAL DEMIR INVESTEERT 79.000 EURO IN OOSTKAMP AAN NATUURPROJECTEN.

Op 22 december 2019, over deze onderwerpen: MILIEU en LANDBOUW IN OOSTKAMP

Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme Zuhal Demir investeert 79.000 euro in OOSTKAMP. Met de subsidie zorgt REGIONAAL LANDSCHAP HOUTLAND vzw, vzw BOSGROEP HOUTLAND en NATUURPUNT voor meer uitleg over hun project.

“Iedereen in OOSTKAMP moet van natuur kunnen genieten. We zijn dan ook zeer tevreden met deze investering. Met de werken, herstellingen,…in de verschillende natuurgebieden in OOSTKAMP verhoogt de minister mee de leefbaarheid in onze gemeente voor mens en dier”, zegt Stefaan Bollaert, fractieleider N-VA OOSTKAMP

Met deze investering zet minister Demir haar doelstelling om Vlaanderen groener te maken kracht bij.

“Natuur biedt een oplossing voor vele noden in onze samenleving. Meer en betere natuur is niet alleen nodig voor de natuur op zich, maar ook voor andere maatschappelijke doelen zoals de strijd tegen de klimaatverandering, voor het maatschappelijk welzijn en voor de gezondheid van de Vlamingen”, aldus minister van Omgeving Zuhal Demir.

De investering in één van de vele natuurgebieden is 1  van de 46 projectsubsidies door Vlaanderen in het kader van het beheer van natuurgebieden en wordt gecoördineerd door Agentschap Natuur en Bos.

Meer info:

Andy PIETERS