SITUATIE ZWAAR ONDERSCHAT...

Op 23 april 2021

CORONA blijft een gevaarlijk beestje en SAMEN kunnen we dit beestje overwinnen, maar dan gelden wel enkele regels!

Raadsleden STEFAAN BOLLAERT en ROBIN DECLERCK hadden enkele vragen, bedenkingen, ... en die lees je in dit artikel, verschenen in de KW op vrijdag 23 april.

Dit stukje halen we uit het volledige artikel:

Oppositieraadslid Robin Declerck (N-VA), kinesist in het ziekenhuis van Eeklo, heeft namens zijn fractie ernstige vragen bij dit dossier.

Nog dagenlang open

“Wij vonden het meer dan normaal dat AD Delhaize werd gesloten, alleen hoorden we dat dit rijkelijk laat werd beslist”, stelt Robin Declerck. “Dat is niet de fout van de burgemeester, maar het te laat communiceren door de bedrijfsleider, op een moment dat er heel wat corona-besmettingen zijn binnen het bedrijf. Daarom vragen wij met aandrang dat de winkels waar corona woedt, tijdig de nodige maatregelen treffen en dit ook naar buiten brengen. In deze tijd moeten we niet spelen met mensenlevens of met de gezondheid van mensen. Corona blijft een gevaarlijk beestje en willen we straks opnieuw genieten van een zomer om u tegen te zeggen, dan kunnen we maar allemaal goed ons best blijven doen.”

Voor ons voegt Stefaan Bollaert (N-VA) er nog aan toe: “Ik ben onderwijzer in het SASK in Sint-Kruis. Als bij ons op school één leerling positief is, gaat de volledige klas meteen in quarantaine. Bij een lokale slager raakte één personeelslid besmet en ging de beenhouwerij meteen dicht. In dit geval bleef de AD Delhaize nog dagenlang open, nadat personeelsleden covid-19 kregen. Achteraf bleek dat 18 medewerkers van een van de drukst bezochte winkels in Oostkamp positief waren! Op zo'n manier speel je met mensenlevens.”