Wijnverkoop

Op 6 december 2022

Het bestuur van N-VA Oostkamp heeft dit jaar opnieuw tijdens een wijnproeverij een aantal wijnen geproefd en geselecteerd. U kan die nu zelf bij ons bestellen voor uw feestelijkheden of om het even welke andere gelegenheid. Daarnaast hebben we ook een cava en een porto in de aanbieding. We hopen dat u deze even lekker vindt als wij !

Tot 20 januari kan u bestellen door een emailtje te sturen naar robin.declerck [at] n-va.be

Alle wijnen, cava en porto zijn te koop per doos van 6 flessen. Noot: de prijzen hieronder zijn aangegeven per fles !

We bieden twee witte wijnen, twee roden wijnen, een rosé, een cava en een porto aan:

Wit:

• Château Recougne - Bordeaux Blanc sec – Frankrijk-  8,00 €/fles
    • Citrus en pompelmoes, lichte mineraliteit, steeds opnieuw een topwijn. Ideaal bij gebakken vis, scampi, oester
  • Duca di Saragnano  - Toscane Bianco – Italië - 10,00 €/fles
    • Uitzonderlijk fijne en frisse witte wijn van de sangiovese druif. Deze wijn bij rijke visgerechten, coquilles,...

Rood:

• Le Grand Noir – Languedoc – Frankrijk -  8,00 €/fles
    • Soepele wijn van Grenache-Syrah-Mourvedre  (GSM).  Begeleider van al uw maaltijden !!
  • Château de Vimont  - Graves Rouge -  Frankrijk -  10,00 €/fles
    • Krachtige houtgerijpte klassieker, topjaar 2016. Deze wijn bij rood vlees, of wildschotel.

Rosé:

• Opale - Côteaux d'Aix en Provence – Rosé – Frankrijk – 10€/fles
    • Rijke fijne rosé, een ware aanrader. Een wijn voor elk moment, past bij vis en vlees, toffe aperowijn.

Cava:

• Cava Gran Ferran Brut – Penedès – Spanje - 8,50 €/fles
    • Een cava volledig op zijn fruit, mooi droog, absoluut niet bitter. Een ideaal en feestelijk aperitief

Porto:

• Porto Messias – Tawny – Portugal - 10 €/fles
    • Minstens 7 jaar op vat gerijpte tawny, absoluut niet mierzoet. Een aperitief of digestief. Tegenwoordig opnieuw trendy!!